Als u intensief met elkaar samenwerkt kunnen er wel eens irritaties ontstaan. Irritaties op de werkvloer hebben een negatieve invloed op de werksfeer en productiviteit. In sommige gevallen blijft het niet bij irritaties, maar escaleert het tot een conflict met alle gevolgen van dien. Om te voorkomen dat de kwestie uit de hand loopt of doorsluimert, geven we u vijf stappen hoe u een conflict op het werk aan kunt pakken.
Een mediationgesprek kan best spannend zijn. Misschien zit u sinds lange tijd weer aan tafel met uw werkgever. Of wellicht moet u uw leidinggevende onder ogen zien terwijl u daar misschien niet op zit te wachten. Voor een goed mediationgesprek is het belangrijk dat u zich voorbereidt. Daarom geven we u 6 tips om u voor te bereiden op een mediationgesprek bij een arbeidsgeschil.
Wanneer een medewerker zich ziek heeft gemeld vanwege een arbeidsconflict is er een aantal stappen die u als werkgever kunt ondernemen. Belangrijk is om vast te stellen of de medewerker ook daadwerkelijk ziek is. Is de medewerker niet ziek, dan is ziek melden niet legitiem. Van de volgende situaties kan sprake zijn:
De werkvloer is steeds vaker cultureel divers. Dit brengt veel voordelen met zich mee, maar soms leiden verschillende culturele perspectieven ook tot arbeidsconflicten. Mediation biedt op dat moment een mogelijkheid om op een juiste manier met de culturele verschillen om te gaan en om conflicten op te lossen op een manier die recht doet aan verschillende achtergronden en perspectieven.
Arbeidsconflicten zijn niet altijd te voorkomen en kunnen op verschillende manieren ontstaan. Van onderlinge wrijving tussen medewerkers, onenigheid over beleidskwesties tot meningsverschillen tussen management en personeel, arbeidsconflicten kunnen een aanzienlijke impact hebben op zowel de organisatie als de betrokken medewerkers. Wilt u een arbeidsconflict snel en gericht oplossen? Schakel dan een mediator van Professionele Mediators in.
Item 1-6 van de 27 | Volgende pagina » |